ppp

شانزدهمین نمایشگاه صنعت سال ۱۳۹۵ تهران

 

طاها صنعت دانش پویا برحسب سیاست‎های تعریف شده با استناد به استراتژی یکساله در نمایشگاه صنعت حاضر گردید. در طول مدت حضور با تقسیم بندی‎های جایگاهی نسبت به ملاقات صاحبان صنایع در نمایشگاه اقدام و محصولات خود را جهت بهره برداری آنها که تسهیل کننده فرایند کاریشان خواهد بود معرفی نمود.

حضور صاحبان صنایع و نمایشگاه صنعت ۱۳۹۵ تهران تهران بسیار چشم گیر بود و از صنایع غذایی گرفته تا صنایع الکترونیک و پوشاک و فلز در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند.

تنوع صنایع آنقدر بالا بود که برای بازدید از همه آنها تخصص لازم در یک نفر وجود نداشت و این از مزایای یک نمایشگاه بزرگ تخصصی در کشور عزیزمان ایران می باشد.

حضور اصفهان همچون همیشه در بین شرکت کنندگان چشم نوازی می کرد. دلیل این چشم نوازی نام شرکت‎های اصفهانی است که عموما به طریقی از کلمات اصفهان یا سپاهان و امثال اینها بهره برداری کردند و این خود نمونه ای ارزشمند از تبلیغ شهر زیبای نصف جهان در جامعه ما می باشد.

حضور شرکت‎های خارجی نیز پررنگ و در برخی کشورها پررنگتر بود. ۲۴ کشور در نمایشگاه شرکت کرده بودند که شاید به جرات می توان گفت آلمان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بود.

حضور قهوه ارمنستان نیز در بین این صنایع جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده بود. در بین شرکت‎های داخلی متوجه شدیم که یکی از اینها نسبت به ساخت شیر پرس (shears press) اقدام نموده است. شیر پرس‎ها دارای ارزش بالای کاری در حوزه فولاد می باشد و اساساً تسهیل کننده برش در زمینه فولاد خواهند بود. شاید قیمت شیر پرس در گام اول مقداری بالا باشد ولی ارزش افزوده حاصل از بهره برداری از آن در مدت کوتاهی می تواند اصل سرمایه را به سرمایه گذار بازگرداند.

از مشکلات جاری کشور ما می توان به بازیافت اشاره کرد. بازیافت دامنه گسترده و وسیعی دارد که در بین همه آنها می توان بازیافت روکش سیم ضایعاتی را به عنوان نمونه مورد توجه قرار داد. یکی از شرکت‎های تولیدکننده حاضر در نمایشگاه با سابقه ۱۷ ساله چرخ‎های صنعتی تولید می کرد. مدیر این مجموعه به صورت کاملا خلاقانه در راستای حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: حاضر است PVC حاصل از سیم ضایعاتی را تست کرده و در صورت دریافت نتیجه مثبت به منظور حمایت از چرخه بازیافت از این محصول استفاده نماید.

نقش صادرات در نمایشگاه پررنگ نبود. تنها جایگاه صادراتی در نمایشگاه حضور صندوق ضمانت صادرات ایران بود. با وجود بازدید از همه غرفه‎های حاضر نمایشگاه هیچ کدام از آنها اشاره اساسی به صادرات در طراحی غرفه خود نداشتند و این نشانه ضعف یک جایگاه بزرگ و ارزشمند در توسعه کشور یعنی صادرات است.